GENEZIS

a Gradient Kortárs Balett Debrecen estje

GENEZIS

A Genesis szó az ógörög nyelvből ered, jelentése születés, eredet vagy teremtés. Azért választottuk ennek a táncestnek ezt a címet, mert egy új projekt kezdetét jelképezi.

Ez az első alkalom ugyanis, hogy három tehetséges táncosunk, Fernando Hernández, Juhász Kristóf és Valerio Zaffalon – a Gradient Kortárs Balett Debrecen teljes társulatának részvételével – saját koreográfiát alkot, kreativitásukat kibontakoztatva különböző világokat tár fel a nézők előtt.

A genezis sokban hasonlít magára a koreográfia művészetére is — minden egy szikrával kezdődik, egy ötlettel, amely hirtelen formát ölt, és az alkotó mesterségének köszönhetően testet ölt.

 

Táncos-koreográfusaink így foglalták össze röviden, saját címmel ellátva a produkcióval kapcsolatos törekvéseiket:

Egy intim önarckép – Fernando Hernández

Az Egy intim önarckép a személyiség, a sebezhetőség és az átalakulás szűretlen felfedezése a mozgáson keresztül. Nem csupán egy előadás, hanem kitárulkozás — egy nyers és őszinte önfelajánlkozás.

Ez a darab nem a láthatóságról szól, hanem az érezhetőségről. Egy zsigeri párbeszéd — meghívás arra, hogy tanúi legyünk, bekapcsolódjunk, és felismerjük önmagunkat a másik szűretlen emberségében.

Zabolátlan lovaim – Juhász Kristóf

Zabolátlan lovaim a magyar néptánc ősi erejét és a kortárs tánc szabadságát ötvözi. A Kárpát-medence népzenéje lüktető alapot ad a mozgásnak, amely egyszerre merít a múltból és a jelenből. A muzsika kiszabadít valamit az emberből – valamit, ami elönti, megfékezhetetlen, és talán nem is kell megszelídíteni.

Flesh 1.0 – Valerio Zaffalon

Egy posztapokaliptikus, szörnyűséges világban játszódik a Flesh 1.0, amely egy átalakulás kezdetét jelöli. Egy utazás, amely során a szereplők „felnyitják” saját bőrüket, és megmutatják, mi rejlik bennük – azt, ami szabad szemmel nem látható, és túl ijesztő ahhoz, hogy a felszínre kerüljön.

Reccsenő csontok, nedves és ragacsos vér, a bőr nélküli test izomgörcsei – ezek az elemek adják az alkotói folyamat és a mozgásvilág alapját.

Ezek az emberszerű lények egy új valósághoz próbálnak alkalmazkodni – egy olyanhoz, amely mélyen kényelmetlen és talán fizikailag is fájdalmas. Mégis, a túlélés iránti vágyuk vezeti őket ezen az úton, amelyet evolúciónak, egy új világba való átmenetnek nevezhetünk.

Ebben az anatómiai utazásban a történetnek kétféle kimenetele lehet: az egyikben a szereplők kétségbeesetten próbálják visszavarrni saját bőrüket, a másikban pedig megtanulják, hogyan alkalmazkodjanak új, kitárulkozott természetükhöz.

Információk


Játszóhely: Csokonai Fórum, Kóti Árpád Terem

Műsoron


május 30.

Bérletszünet

május 31.

Bérletszünet

Vegyen jegyet online az előadásokra!

A Csokonai Nemzeti Színház előadásaira jegyek a színház jegypénztáraiban vagy a jegy.csokonaiszinhaz.hu oldalon kaphatóak.