Nyitásként Visky András A test történetei című többrészes drámájából Artemisia és Éva megrázó, mégis felemelő világával ismerkedhetett az október 2-án kezdődött VI. MagdaFeszt közönsége. A női kiszolgáltatottság és erő képeit Horváth Julianna és Hajdu Imelda érzékeny játéka közvetítette Visky Andrej rendezésében.
A fesztivál második napján pályája indulásáról, a PR-Evolution táncegyüttes megalakulásáról és művészi ars poetikájáról beszélt Nemes Zsófia, a Csokonai Nemzeti Színház tánctagozatának vezetője, aki aznap a zsúfolásig megtelt Balett-teremben nyílt táncműhely keretében mutatta meg a jelentkezőknek, hogy a látszólag egyszerű táncmozdulatok mögött milyen komoly szakmai tudás rejlik.
Asszonyszerelem, asszonysors címmel az ’56 után emigrációba kényszerült gróf Nádasdy Borbála írónővel beszélgetett Gyürky Katalin az élettörténetírás motivációiról, a név és származás jelentette belső kötelezettségekről, hazavesztésről, hazatalálásról és a megbocsátásról. Ezen az estén mutatkozott be először a PR-Evolution Debrecen Kortárs Táncegyüttes önálló műsorral. A Blue men…és fehér, nők és férfiak táncos, szakrális párbeszéde óriási sikert aratott, a közönség ovációval fogadta a különféle nemzetek fiatal táncművészeit. A fesztivál második napját a Szólani most, Újhelyi Kinga kortárs verseket megzenésítő estje tette igazi örömünneppé. „Édent akartam, nemcsak életet” szólt az egyik sor, de nem kétséges, mindenki vihetett haza útravalót a Varga Klári, Pusker János és Dargó Gergely közreműködésével készült estről.
A nők helyzete, szereplehetőségei, a színpadi struktúrában betöltött szerepük, nehézségeik kerültek szóba A sűrített nő című kötetet bemutató beszélgetésen. Az alkalom már csak azért is különleges volt, mert a szerző, Baluja Petra, a Csokonai Nemzeti Színház művészeti főtitkára.
Goda Krisztina Huszárik Zoltán-díjat nyert filmjét, az Ida regényét vetítették az Apolló Moziban a fesztivál harmadik napján. Az igényes, korhű képi világú, szívet melengetően romantikus, és nem kevés humorral átszőtt filmről a vetítés után a rendezővel beszélgetett Gyürky Katalin, a Csokonai Nemzeti Színház irodalmi referense. Este ismét egy regény színpadi adaptációjával folytatódott a fesztivál programsorozata. Szabó Magda önéletrajzi ihletésű, vallomásos könyvében, Az ajtóban, s annak színpadi változatában két szigorú nő, az írónő és a különc házvezetőnő portréja rajzolódott meg a budapesti Nemzeti Színház előadásában, Szabó K. István értő rendezésében, Udvaros Dorottya hiteles játékával.
A MODEM-ben Tóth Kinga Annamária énekel című második művészeti albumának performansszal egybekötött bemutatóján vehetett részt a MagdaFeszt zárónapjának közönsége. A kiadványban, amely az elmúlt öt év kutatási anyagát fűzi össze, a katolikus szent életű nők körüli világot kutatja, arra volt kíváncsi, h miért dönt egy csapatnyi nő úgy, hogy falak mögé bújnak és élik le életüket. A fesztivál záróeseménye Piros Ildikó Abigél titkai című estje volt, melyben gondosan összeválogatott töredékek szólaltak meg Szabó Magda csodálatos életművéből a Kossuth-díjas színművész tolmácsolásában és szerkesztésében a Nagytemplomban.
A fesztiválról készült összefoglaló videófilmet itt tekinthetik meg.