GEMZA MELINDA
színházi nevelési- és színháztudományi szakember, műfordító
19_melinda_lanyok_18_08_30Komolyan veszem a fiatalokat. Pedagógusnak készültem, de a hagyományos iskolai kereteket szűkösnek érezve más utakat kerestem. Így találtam rá a drámapedagógiára, színházi nevelésre, melynek segítségével meg tudtam valósítani az elképzeléseimet. A drámák mentén kialakuló beszélgetések mindig új utakat mutatnak, és azzal a reménnyel töltenek el, hogy az emberség nem fog eltűnni.
Munkám során nagyon sok fiatallal van szerencsém találkozni, és a legnagyobb megtiszteltetés számomra, ha megosztják velem, velünk a gondolataikat.

MADÁK ZSUZSANNA
színházi nevelési szakember, rendező, író-dramaturg, színész
08_melinda_lanyok_18_08_30_rÚgy gondolom, hogy egy felelősen gondolkodó színháznak feladata, hogy gyermek- és ifjúsági előadásaival is reflektáljon kortárs problémákra, hogy olyan társadalmi, emberi, közösségi kérdéseket vessen fel, amelyekkel dolga van a fiataloknak, hogy erősítse bennünk az egyéni és társadalmi felelősségvállalás igényét. Meggyőződésem, hogy csak így tud viszonyítási ponttá válni életükben a színház. Egy interaktív előadás vagy egy előadáshoz kapcsolódó foglalkozás keretet kínál a közös gondolkodásra,
amelyben lehetőségünk van egymástól tanulni. Ideális esetben mindenki tanul mindenkitől. A fiatalok a történeteken keresztül egymástól tanulnak magukról és az őket körülvevő világról, mi alkotók pedig a fiatalok gondolatai által lehet, hogy másként fogjuk látni azt a történetet, amit számukra kínáltunk, ezáltal nyilván a világunkat is.

VARGA NIKOLETT
színházi nevelési szakember, kulturális szervező
02_melinda_lanyok_18_08_30_rA játék egész életemben fontos szerepet játszott. Nincs is izgalmasabb annál, mint játszva megismerni egymást, a körülöttünk lévő világot, miközben biztonságos közegben tanulhatunk és gondolkodhatunk róla. Drámapedagógusként megtapasztalhattam, hogy a különböző dramatikus formák, készségfejlesztő játékok vagy a teljes csoporttal végzett szerepjátékok milyen jól szolgálják a legkülönfélébb tanítási/nevelési célokat. Fantasztikus lehetőségnek tartom, hogy egy ilyen sokszínű és virágzó területen dolgozhatok: a színház nyelvén mesélhetünk a fiataloknak számukra fontos dolgokról. Az életből emelünk át történeteket a művészetbe, és az így megszerzett tapasztalati tudást a gyerekek újból visszacsatolhatják a saját életükbe. De a legcsodásabb, hogy mi is minden nap tanulhatunk tőlük.

KABDEBON DOMINIK
Drámainstruktor, rendező, színész-drámatanár
Kabdebon Dominik fotó
Az utóbbi években számtalan módon foglalkoztam színházzal míg a részvételi formák felé vettem az irányt. Voltam színházi kritikus, rendezőasszisztens, szerveztem színházi fesztivált, tartottam tréningeket és volt, hogy játszottam vagy rendeztem is. A jelenlegi szakmám szerint drámainstruktor vagyok, ami számomra a pedagógia, a részvételiség eszköztárának használatát és kutatását jelenti. Ezen belül pedig, ami leginkább mozgat az a közös játék élménye, amely aktivizálja a résztvevők kreativitását, a személyiségükben rejlő rejtett erőforrásokat és, amelyen keresztül a gátlásaiktól megszabadulva egyenrangú személyekként képesek cselekvő közösséget formálni egy-egy őket érintő fontos téma feltárásán keresztül. A színházat egy olyan eseményként és annak tereként tudom leírni, amely képes közösséget teremteni és párbeszédet generálni, ezáltal pedig megnyitni annak a lehetőségét, hogy valami újat tanulhassunk önmagunkról és a környezetünkről.

A PROGRAMBAN RÉSZT VEVŐ SZÍNMŰVÉSZEK:
Edelényi Vivien, Kiss Gergely Máté, Kránicz Richárd, Mészáros Ibolya, Mercs János, Nagy Kíra, Papp István, Rózsa László, Vranyecz Artúr, Wessely Zsófia akik mérhetetlen alázattal és kíváncsisággal vállalják a program sajátosságaiból adódó plusz feladatokat.

ALKOTÓTÁRSAINK:
Cziboly Ádám   Bethlenfalvy Ádám – az InSite Drama szakemberei –, akik mind a színészek drámapedagógiai képzésében, mind a foglalkozások, színházi nevelési előadások interaktív részeinek megtervezésében alkotótársaink.