Belépés csak a színház alkalmazottainak!
Próbatábla
A próbatábla megkintéséhez kattints ide . A heti munkarend megkintéséhez kattints ide . A színház belső működését szabályozó előírások megtekintéséhez kattints ide.
open close

Gotthold Ephraim Lessing-Ulrich Hub-Madák Zsuzsanna: Jeruzsálem

Csokonai Ifjúsági Program (CSIP)műsoron marad

Történetünk 1192-ben, a III. keresztes hadjárat idején játszódik Jeruzsálemben.

premierplakat_2016_jeruzsalem_webJeruzsálem a három ábrahámi világvallás – a judaizmus, a kereszténység és az iszlám – szent városa. Jeruzsálem közepén egy hatalmas sziklatömb áll. A zsidó hagyomány szerint ezen a sziklán zajlott Ábrahám próbatétele, miszerint Isten parancsot adott a prófétájának, hogy hűsége jeléül áldozza fel fiát, Izsákot. (A történet szerint az utolsó pillanatban az Úr megakadályozta Ábrahám tettét, és egy kost adott az áldozathoz.) A zsidók e sziklára építették templomukat, ott helyezték el Mózes két kőtábláját a tízparancsolattal. Ábrahámot a muszlimok Ibráhim néven ismerik. Ők is hisznek a legendában, miszerint Ibráhim próbatételére e sziklán került sor, azonban hitük szerint nem a törvényes fiút, Izsákot, hanem elsőszülött fiát, Ismáelt – Mohamed próféta felmenőjét – akarta feláldozni Istenüknek, Allahnak. A zsidó templom lerombolása után a muszlimok erre a sziklára építették mecsetüket, ahonnan Mohamed csodaparipáján az égbe, Allahhoz szállt, aki megmutatta prófétájának a mennyországot és a poklot. A keresztények szemében Jeruzsálem Jézus Krisztus elítélésének, keresztre feszítésének és feltámadásának helyszíne.

A Jeruzsálem szó jelentése: a béke városa. Azonban Jeruzsálemet aligha jellemzi a béke.

Századokon keresztül harcoltak zsidók, keresztények, muszlimok a szent városért. (És a harc ma is tart.) A történelem során az ősi zsidó templom helyére épült mecset tetején félhold és kereszt váltotta egymást.

Történetünk idején Jeruzsálem muszlim fennhatóság alatt áll. Szaladin szultán fegyverszünetet kötött a keresztes lovagokkal, akik Jeruzsálem meghódítása végett érkeztek a Szentföldre. Viszonylagos békében élnek muszlimok, zsidók, keresztények a városban. Azonban a keresztes csapatok mozgolódni kezdenek Jeruzsálem körül, és megtámadnak egy muszlim erődítményt. A keresztesek fogságba esnek. Szaladin lefejeztet minden lovagot. Kivéve egyet. Egynek megkegyelmez. Majd ez a fiatal templomos lovag kimenekít egy égő zsidó házból egy lányt. A lány beleszeret megmentőjébe. De hogyan is kerülhetnének közelebb egymáshoz a fiatalok a három világvallás képviselői között, akiknek mindennél fontosabb, hogy uralják Jeruzsálemet?

Az előadást 5-7. osztályos diákoknak ajánljuk.

Kapcsolódó írások

Arról beszélünk, ami minket is érdekel

Három világvallás kereszttüzében

“Mit nekem, hogy nehéz”- interjú Mészáros Ibolyával

CSIP 100

Fesztiválozott a Jeruzsálem

Egyelőre ennek az előadásnak nincs kitűzött időpontja.

Fotógaléria

Fotó: Máthé András

Szereposztás

osztálytermi színházi nevelési előadás

G. E. Lessing Bölcs Náthán és Ulrich Hub Náthán gyermekei című művei nyomán írta: Madák Zsuzsanna

 

Játsszák
Mercs János
Rózsa László
Mészáros Ibolya

 

Díszlet- és jelmeztervező
Madák Zsuzsanna

Súgó
Menich Éva

Rendezőasszisztens
Homonna Nóra

Foglalkozásvezető
Gemza Melinda

Színházi nevelési konzulensek
Cziboly Ádám, Bethlenfalvy Ádám (InSite Drama)

 

Rendező-író-dramaturg
Madák Zsuzsanna

 

 

Bemutató időpontja: 2016. szeptember 29.

Az előadás létrejöttét az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka